onsdag 24. oktober 2012

På leting




I 15 år (!) har jeg hatt det samme frokostservise, så nå føler jeg det er på høy tid å gjøre noe. En av hovedgrunnene til at jeg ikke har byttet til noe annet er at jeg lider av beslutningsvegring, det er jo så alt for mye fint å velge mellom!

Men nå tror jeg at jeg er nede i tre alternativer *smiler*

Vipp har lenge vært kjent for sine søppelspann, men for ikke lenge siden lanserte de en keramikkserie som jeg synes er enkel og nydelig. Matt på utsiden og blank på innsiden i fargene grå eller hvit.


foto: Vipp


En annen favoritt er det klassiske mønsteret Riflet fra Royal Copenhagen. Det fine med det er at det kan varieres med deler fra Mega Mussel eller det überklassiske Stråmønsteret.


foto: Royal Copenhagen


Det siste er Siirtopuutarha (phu!) fra Marimekko. Sort og grafisk i formen har det også ulike mønster som kan mixes og matches.


foto: Marimekko


Har du et favorittservise eller tips til andre fine servise som man ikke blir lei av på, la oss si, 15 år? *ler* 

Fin onsdag til deg!







2 kommentarer:

  1. Jeg syns serviset fra Royal Copenhagen er kjempefint, Vi kikket på det da vi var i Skagen og ble veldig begeistret. Har også kikket på Maxistrå fra PP.;))
    Men på hytta går jeg for serviset fra Wiik&Walsøe, Alveskog og Woodstook. Tjoheii.;)

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant det er? Wiik & Walsøe er også kjempefine og passer supert på hytta deres :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok turen innom, det setter jeg pris på! ♥